Klimaatverandering vereist miljarden aan dijkverbeteringen in B.C.


Voor het Beneden vasteland zijn honderden kilometers nieuwe dijken nodig.

Richmond denkt dat het $ 1 miljard nodig heeft om zijn dijken te verhogen om de zeespiegelstijging en klimaatverandering-gerelateerd extreem weer tegen te gaan.

De rampzalige overstromingen van Abbotsford nemen net af terwijl de lokale bevolking zich voorbereidt op een nieuwe storm deze week. Dijkverbeteringen kunnen $ 446 miljoen kosten.

Princeton, B.C., heeft naar schatting $ 5 miljoen voor dijken en andere maatregelen ter voorkoming van overstromingen.

Postmedia analyseerde 15 steden op het lagere vasteland, waaronder Squamish, en ontdekte dat er voor meer dan $ 3 miljard aan dijk- en hoogwaterbeschermingsaanpassingen gepland zijn om te voldoen aan de moderne overstromingsnormen en om klimaatverandering te verklaren.

De Township of Langley, Maple Ridge, Port Coquitlam en de City of Coquitlam hebben geen prijsramingen of specifieke plannen voor essentieel werk.

Deze 15 gemeenten bevatten meer dan 400 km gereguleerde dijken, een groot deel van de 1100 km van de provincie.

De bevindingen benadrukken de enorme taak waarmee de provincie en haar inwoners worden geconfronteerd na de laatste zware regenbui. De atmosferische rivier van 15 november verbrak vele regenrecords. Opwarmende mondiale temperaturen zullen meer intense, kortdurende stortbuien veroorzaken, zeggen wetenschappers.

De Federation of Canadian Municipalities zei dat Ottawa meer moet investeren in rampenbestrijding om veerkrachtigere gemeenschappen op te bouwen.

De organisatie wil meer geld voor rampenbestrijding en -aanpassing. In het volgende decennium zal het fonds jaarlijks $ 300 miljoen verstrekken.

De federatie wil 2 miljard dollar voor de komende drie jaar en daarna jaarlijks 1 miljard dollar.

FCM-voorzitter Joanne Vanderheyden vertelde Postmedia: “Voorkomen is goedkoper dan opruimen.”

Ze zei: “We kunnen niet achterover leunen en wachten tot het volgende gebeurt” nadat orkanen in Newfoundland en B.C.

De burgemeester van Abbotsford, Henry Braun, verwacht reparatiekosten van 1 miljard dollar.

Delta voorspelde dat een catastrofale overstroming $ 1 miljard tot $ 3 miljard zou kosten tijdens het plannen van hun dijkupgrade.

Lagere vasteland-gebonden

Sommige v.C. Volgens een onderzoek van Postmedia wachten gemeenten met langetermijnplanning en kosten deze totdat een strategie voor overstromingsbeheer op het Lagere vasteland gereed is.

Slechts acht van de 15 plaatsen hebben kostenramingen en plannen.

De aanpak van de overstromingsplanning op het Lagere vasteland wordt mogelijk gemaakt door de non-profit Fraser Basin Council. Een strategie voor overstromingsbeheer zou in 2018 klaar moeten zijn, maar het is laat.

Andere gemeenschappen streven onafhankelijk naar geld. Het benadrukt het ad-hockarakter van projectfinanciering, zonder provinciale of regionale planning van prioriteiten. Gemeenten die krap bij kas zitten, moeten op zoek naar financiering.

Een studie van een adviseur van mei 2021 voor het proces van overstromingsstrategie op het Lagere vasteland verwees naar enkele van deze zorgen, door te stellen dat “het bestaande beheersysteem voor overstromingsrisico’s faalt” en werd gepleit voor enige centralisatie van functies nadat de overstromingsbeheersing in 2004 aan gemeenten was uitgedeeld.

Daniel Henstra, mede-leider van de onderzoeksgroep klimaatrisico’s aan de Universiteit van Waterloo, zei dat de capaciteit en motivatie van gemeenschappen om overstromingsrisico’s het hoofd te bieden sterk variëren.

Henstra’s onderzoek richt zich op klimaatadaptatie, rampenbestrijding en overstromingsrisicobeheer. Kleinere gemeenschappen hebben minder technische vaardigheden en minder middelen. Henstra zegt dat het erom gaat wie beter is in het voorbereiden van subsidievoorstellen voor beschikbare financiering. De meeste projecten brengen poolingkosten met zich mee, dus de stad moet nog betalen.

“Veel steden kunnen geen geld krijgen”, merkte hij op.

Het betekent financieringsstromen naar steden die in aanmerking komen voor subsidies, niet per se de meest behoeftigen, zei hij.

Alle overheidsniveaus en de particuliere sector moeten zich aanpassen aan klimaatrisico’s, maar een hoge ambtenaar moet verantwoordelijk zijn voor het voorkomen van overstromingen, zei Henstra.

“Als ze niet voor de financiering zorgen, zit er iemand op de loer als deze dingen gebeuren”, merkte hij op over de recente overstromingen.

Een studie van de Universiteit van Waterloo uit 2016 vond dat B.C. was het minst voorbereid op klimaatverandering en adviseerde provincies om een ​​chief adaptatiefunctionaris aan te wijzen om probleemgebieden en activiteiten te identificeren om het overstromingsrisico te verminderen.

Deze officieren zouden om de vijf jaar aan premiers rapporteren over paraatheid.

Meer uitgeven

Premier John Horgan en minister van Openbare Veiligheid Mike Farnworth zeiden dat extra uitgaven nodig zijn na de recente overstromingen.

Barrowtown-pompstation, Abbotsford.

de B.C. De NDP-regering heeft sinds 2017 $ 105 miljoen aan gemeenten toegekend voor risicobeoordeling, kartering, planning en overstromingsbeschermingsprojecten en werkt de Emergency Management Act bij.

Farnworth zei tijdens een overstromingsbriefing dat er meer moet worden gedaan.

Hij erkende dat veel gebieden niet in staat zijn om overstromingen te voorkomen, en daarom ontwikkelt de provincie een strategie.

Medio 2022 is het doel.

Farnworth zei niet dat de provincie de dijken zou overnemen voor kleinere gemeenten.

Premier Justin Trudeau verklaarde:

deze week dat de fondsen voor overstromingspreventie van de overheid “overtekend” zijn

De Canadese premier Justin Trudeau en de premier van British Columbia, John Horgan, spreken met verslaggevers na een bezoek aan de overstroomde Fraser Valley op 26 november 2021.

De Canadese premier Justin Trudeau en de Britse premier John Horgan spreken met verslaggevers na een bezoek aan de ondergelopen Fraser Valley op 26 november 2021. REUTERS/KEVIN LIGHT

Sinds 2019 geeft de federale regering B.C. gemeenschappen $ 216 miljoen voor bescherming tegen overstromingen.

In 2019 ontvingen Chilliwack, de Skwah First Nation en Shxwhá:y Village $ 45 miljoen voor een project van $ 60 miljoen voor de aanleg van nieuwe dijken langs de Fraser River, een sluisdeur en een drainagepompstation.

Een ander project van $ 125 miljoen om 10 km dijken in Chilliwack te verbeteren, is niet gepland.

De directeur van planning en engineering van de stad zei: “Het wordt niet gefinancierd.” “De stad kan het niet alleen aan, en provinciaal geld is niet genoeg.”

Naast de deur leerde Abbotsford in 2019 dat de benodigde seismische upgrades de dijkupgrades met $ 31 miljoen zouden verhogen, voor een totaal van $ 446 miljoen.

De burgemeester van Abbotsford, Braun, had het te druk met het coördineren van de reactie op de overstromingen om deze week te worden geïnterviewd. In 2019 zeiden lokale functionarissen dat ze 100% financiering van hogere overheidsniveaus zullen zoeken.

De 60 km aan dijken van Pitt Meadows kost $ 121 miljoen om in 2020 te moderniseren. Een eerdere studie schatte $ 725 miljoen aan overstromingen. Burgemeester Bill Dingwall zei dat hogere bestuursniveaus zich moeten engageren. “We kunnen onze weg naar buiten niet belasten. Hij antwoordde: “We zouden de stad failliet laten gaan.”

Richmond, een meter boven zeeniveau en geconfronteerd met toenemende gevaren door overstromingen van de oceaan en rivieren, onderscheidt zich van de steden op het lagere vasteland vanwege de sterke preventie van overstromingen.

De stad met 216.000 inwoners heeft de afgelopen tien jaar $ 122 miljoen uitgegeven aan initiatieven voor bescherming tegen overstromingen, waarvan $ 40 miljoen afkomstig is van provinciale en federale financiering.

De stad heeft meer dan tien jaar geleden een speciale jaarlijkse overstromingspreventiebelasting ingesteld, die dit jaar naar verwachting $ 14 miljoen zal opleveren. De gemeenteraad wil deze heffing in 2030 verhogen naar 30 miljoen dollar per jaar.

John Irving, algemeen directeur van engineering en openbare werken van de stad, schat dat de $ 1 miljard aan essentieel onderhoud in 30 of 40 jaar kan worden voltooid zonder financiering van de hogere overheid.

De stad heeft een aanvraag ingediend voor $ 38 miljoen aan federale steun voor een periode van 10 jaar om de bescherming tegen overstromingen te versterken, inclusief het verhogen van de 49 km aan dijken. Financiering op lange termijn zorgt voor meer planning dan eenmalige subsidies, zei Irving.

Universitair hoofddocent Henstra vindt dat lokale belastingen voor hoogwaterbeschermingsprojecten en langetermijnfinanciering van hogere overheden moeten worden overwogen.

Surrey heeft langetermijnplannen voor $ 187 miljoen aan essentiële aanpassingen en ontving in 2019 $ 76,6 miljoen van Ottawa voor verbeteringen aan delen van zijn 100 km aan dijken en vervanging van verouderde zeedammen.

Project zal Semiahmoo First Nation behouden.

Het tien jaar oude plan van New Westminster om de 7 km aan dijken te verbeteren, moet worden gemoderniseerd.

Maple Ridge heeft vele kilometers dijken, maar sommige zijn niet onderhouden. Vanwege jurisdictiekwesties hebben stadsambtenaren geen upgradekosten.

Port Coquitlam lijkt, net als Coquitlam, de uitgebreide planning en kostenberekening van dijk- en andere verbeteringen aan de bescherming tegen overstromingen uit te stellen totdat een overstromingsstrategie voor het Lagere vasteland van kracht is.

De autoriteiten van Port Coquitlam verwezen kostenvragen door naar de Fraser Basin Council. Langley Township heeft talloze kilometers aan dijken, maar geen kostenramingen.

Stadsbesturen blijven acceptabele risicodrempels voor klimaatverandering en andere eisen bepalen.

Prachtige plek

om te bezoeken!

Alles over Afsluitdijk

Al bijna 90 jaar beschermt de Afsluitdijk ons tegen de kracht van het water.
Rijkswaterstaat en De Nieuwe Afsluitdijk willen de dam de komende jaren af hebben, zodat deze in de toekomst gebruikt kan worden. Al 90 jaar beschermt de Afsluitdijk ons tegen de kracht van de rivier.

Als alles is gezegd en gedaan, wordt de Afsluitdijk verhoogd en van een nieuwe verflaag voorzien. Aan de randen van de dijk zetten we 75.000 ultramoderne betonblokken van zo’n 6,5 duizend kilo per stuk. Met deze blokken, die bij storm de golven breken, blijft de opmerkelijke eenvoud van de dijk behouden
Door de kilometerslange meanderende loop van de rivier kunnen vissen direct door de Afsluitdijk zwemmen. Om de verbinding IJsselmeer-Waddenzee weer te openen, wordt innovatief gewerkt. We verwachten dat deze rivier in de toekomst door miljoenen trekvissen zal worden gebruikt, waaronder zeeforel, zalm, rivierprik, paling en bot. Zorg dragen voor het milieu

Afsluitdijk

4/5